Review Liv Sin - Follow Me

8.5

Artiest: Liv Sin

Album: Follow Me

Genre: Hard Rock

Label: Despotz Records

Liv Sin, een band die is verrezen uit de assen van de band Sister Sin, die ondanks hun succes na 13 jaar toch een punt zette achter hun carrière. Liv Jagrell, de drijfveer achter de band, had echter nog geen zin om haar muzikale leven stil te leggen. En daardoor zijn wij nu met ‘Follow Me’ weer een krachtig album rijker.

Het album gaat van start met The Fall. Dit is een nummer dat op alle vlakken stevig begint. Een muur van geluid gevuld met stevig drumwerk, snel gitaarwerk en een stem die als beestig te omschrijven valt. Ondanks dit alles verliest Liv Sin hier geen enkel gevoel voor melodie. The Fall is een nummer dat het op festivals ongetwijfeld goed zal doen.

Let Me Out begint met een leuke, aanstekelijke melodie die nadien jammer genoeg wegvalt tijdens de strofes. Je zou kunnen zeggen dat de strofes in dit nummer vrij donker en negatief klinken en het refrein het meest aangename deel is in dit lied. Gelukkig komt een refrein dan ook meermaals terug! Verder valt over Let Me Out te zeggen dat de gitaristen elkaar tijdens het synchroon soleren goed aanvullen.

Endless Road is veruit het rustigste nummer op deze plaat. We maken hier kennis met de zuivere stem van Liv Jagrell, waar ze zich zeker niet voor hoeft te schamen! Dat deze dame met kracht kan zingen was ons reeds duidelijk, maar deze brave kant heeft ook absoluut zijn charmes! Maar moest je toch teleurgesteld aan het einde van Endless Road komen, treur niet! Het volgende nummer, Killing Ourselves To Live, doet dit rustige moment in het niets verdwijnen. Dit is melodisch ook het meest interessante deel van de cd, met een leuke dosis aan afwisseling.

Immortal Sin geeft ook de mannelijke stem een plaatsje op dit album. Al vrij snel kunnen we besluiten dat dit het simpelste nummer op ‘Follow Me’ is. In vergelijking met de andere nummers is er muzikaal vrij weinig interessants te vinden in Immortal Sin.

The Beast Inside is een nummer dat zowel in het begin als op het einde van de plaat niet had misstaan. Het gebruik van strijkers, en de licht dramatische sfeer die gecreëerd wordt geven The Beast Inside een heel aantrekkelijke intro. Later neemt de hevige Liv het weer over van haar rustige kant en krijgen we ook terug aanstekelijke, energieke gitaarriffs te horen.

Liv Sin gaat nu lichtjes een andere kant op dan met Sister Sin, maar het blijft een stem die bekend in de oren klinkt, en zo hebben we het graag! Voor de fans van Sister Sin die treurden bij het einde van hun favoriete band, er staat jullie zeker geen teleurstelling te wachten! Ze leveren een degelijk eerste album af. Jammer van enkele momenten die iets minder overtuigen, maar hier gaan we echt niet over vallen!

1. The Fall
  2. Hypocrite
  3. Let Me Out