Review Phil Campbell And The Bastard Sons - Live At Solothurn

9

Artiest: Phil Campbell And The Bastard Sons

Album: Live At Solothurn

Genre: Hard Rock

Met Lemmy (R.I.P.) stierf Motörhead, maar niet Phil Campbell, die met zijn Bastard Sons (tja, dat krijg je zeker na jaren touren met Lemmy?) terug ten tonele verschijnt en onder deze naam zijn eerste livealbum op de wereld loslaat.

Na het openingsnummer is er geen twijfel meer mogelijk. Live is deze band fantastisch! Kwalitatieve sound, goede muzikanten en een zanger om U tegen te zeggen. Big Mouth werkt aanstekelijk en brengt zonder enig twijfel meteen de juiste sfeer in de zalen. Nothing Up My Sleeve, het gekende Motörhead nummer, wordt op een zeer respectvolle manier gebracht. Vergeet echter niet dat Lemmy als zanger en frontman moeilijk te vervangen valt dus dat een cover, zelfs met origineel bandlid, een moeilijke klus blijft!

Take Aim opent met een zeer aanstekelijke riff en een bevredigde lach onderdrukken of het hoofd in stilstand houden blijkt een moeilijke opgave tijdens het beluisteren van dit nummer. Een song van niveau, leuke tempowisselingen die het nummer op elk moment interessant doen blijven. R.A.M.O.N.E.S. is dan weer een cover van (rara…) de Ramones! En dit is nu eens een cover waar de Ramones zelf nog iets van zouden kunnen leren. Sweet Leaf, de cover van Black Sabbath, is er weer eentje van zeer hoog niveau. Maar geef toe, een Black Sabbath nummer zonder de stem van Ozzy Osbourne, het mist toch altijd wel iets. Verder wel een absoluut geweldige versie van dit nummer.

Op de cd horen we dus drie eigen nummers en drie covers, alle zes geweldig gebracht. Van de drie gedurfde covers die absoluut te genieten zijn moeten er twee wel onderdoen voor het origineel. Maar wat verwacht je dan? Lemmy en Ozzy zijn nu net 2 personen die je moeilijk zal kunnen overtreffen met hun eigen nummers.

1. Big Mouth
  2. Nothing Up My Sleeve
  3. Spiders