Review Stälker - Shadow Of The Sword

9

Artiest: Stälker

Album: Shadow Of The Sword

Genre: Speed/Thrash Metal

Label: Napalm Records

Stälker, een thrash metal band uit Nieuw-Zeeland staat klaar met hun eerste full-length album, Shadow Of The Sword genaamd. Hun in 2016 uitgebrachte EP Satanic Panic verkocht goed en stelde dan ook absoluut niet teleur. Het draaide allemaal om snelheid, pracht, pareltjes van riffs, een schijfje dat absoluut gehoord mag worden. We stonden dus ook te springen toen we te horen kregen dat er een nieuw album aankwam, en al helemaal toen we hem kregen toegestuurd om een review te schrijven.

Shadow Of The Sword valt eigenlijk kort samen te vatten: energierijk, krachtig en snel. Naast de drie nummers die reeds op hun EP te horen waren, Satanic Panic, The Mutilator en Shocked To Death krijgen we nog zeven nummers die op hetzelfde verscheurende tempo verdergaan. De productie is van hogere kwaliteit, de zang lijkt nog aanvallender geworden en het geheel staat 100% op punt.

Voor het hoogtepunt moeten we bij het titelnummer zijn. Shadow Of The Sword heeft net dat beetje extra ten opzichte van de rest. We kunnen er niet helemaal onze vinger op leggen. Heeft het te maken met meer creativiteit, net dat ietsje sneller of is doet het net iets meer adrenaline produceren? We kunnen niets met zekerheid zeggen, maar we weten wel dat het hier gaat om een nummer dat na één keer al blijft hangen en een zeer goede indruk maakt.

Maar we kunnen op deze manier ook heel het album samenvatten. Een stem die in de hoogtes kan schieten, en diep in de laagtes durft te duiken en een gitaar en een bas die onder bevel van een stralend staaltje drumwerk schitteren. Wie van snelheid houdt, niet vies is van het betere dubbelbas drumwerk en zijn stembanden al eens graag laat werken tijdens het meezingen/meebrullen zit als een koning op zijn troon tijdens het beluisteren van Shadow Of The Sword.

1. Total Annihilation
  2. The Mutilator
  3. Path Of Destruction