Review Stick To Your Guns - Better Ash Than Dust

Nog geen stemmen

Artiest: Stick To Your Guns

Album: Better Ash Than Dust

Genre: Hardcore

Label: Pure Noise Records

Score: 95/100

In 2016 brengt de Amerikaanse hardcoreband Stick To Your Guns de EP ‘Better Ash Than Dust’ uit, een kleine opvolger van hun studio-album ‘Disobedient’. De boodschap achter deze EP is de politieke boodschap met onderwerpen als politiegeweld en onrechtvaardigheid.

Stick To Your Guns staat bekend om hun persoonlijke informatie te delen in hun nummers. Daarnaast worden hun emoties en gevoelens steeds hard weergegeven in nummers zoals Amber, What Choice Did You Gave Us? en Nobody. In hun nieuwe EP ‘Better Ash Than Dust’ worden deze gevoelens nog eens versterkt door hun persoonlijke mening te geven over het overduidelijke geweld en politiek die momenteel in Amerika heerst.

Pure Noise Records geeft Stick To Your Guns om zichzelf te exploreren tot een woest, maar passioneel machine die hun overtuigingen aan het publiek loslaat, die het publiek wilt raken met hun geloof, hun standpunten en hun eigen ‘ik’.

De melodische hardcore blaast je omver in deze kleine EP, die maar vijf nummers telt. Onmogelijk dat een EP zo’n krachtige sfeer kan bieden aan de luisteraar, maar toch is het waar. De vertrouwde Stick To Your Guns stijl, en dus mede ook hun handelsmerk, geeft de melodische hardcore een andere betekenis. De basis wordt in de EP gelegd in maatschappelijke kwesties en dit in combinatie met de melodieën, screams, heldere cleans, verfijnde gitaarlijnen en krachtige drumtechnieken, heeft Stick To Your Guns hun vertrouwen gegeven aan de luisteraar.

Stick To Your Guns brengt me hun EP ‘Better Ash Than Dust’ vuurspuwende stemtechnieken, overtuigende gitaarlijnen en drumtechnieken en daarnaast monsterlijke emoties en gevoelens naar voren. Daarnaast hebben de bandleden met hun nummer The Suspend een moment van vertrouwen aan de luisteraar gegeven waardoor deze EP mogelijk in de top 10 komt van de EP’s met het meest verrassende effect. Een waardig genoegen voor de luisteraar, een passioneel gevoel voor de overlevende.

1. Better Ash Than Dust
  2. Universal Language
  3. No Tolerance