Review Suicide Silence - Suicide Silence

3
Uw beoordeling: 3

Artiest: Suicide Silence

Album: Suicide Silence

Genre: Deathcore

Één van de eerste bands waar men aan denkt als men het genre deathcore hoort, is toch wel Suicide Silence. De band, waar de overleden Mitch Lucker zijn prachtige stemtechnieken aan ontleende, is na zijn overlijden nooit meer hetzelfde geweest. Ook niet toen zanger Eddie, die we kennen van de band All Shall Perish, zijn plaats innam.

Met het nieuwe album ‘Suicide Silence’ kan men even niet beslissen waar liever naar geluisterd wordt: de nieuwe nummers van deze band of een baby die al een uur aan een stuk aan het huilen is. Men kan zich het misschien niet voorstellen, maar Suicide Silence is zichzelf letterlijk de dood in aan het zingen. De valse stemtechnieken van Eddie samen met chaotische muzikale taferelen; dat is het nieuwe album van Suicide Silence.

En eerlijk, men is beschaamd om dit een album van Suicide Silence te noemen, want deathcore is dit absoluut niet. Een mengeling van sludge, doom, depressive metal en dan op andere nummers is er weer ineens nu metal te vinden in zeer choatische tonen die ietwat lijken op tonen van Korn of Deftones. En eerlijkheidshalve, we gaan de nieuwe Suicide Silence echt niet vergelijken met de unieke tonen van bands als Korn of Deftones. Daar zouden we de eer van deze bands echt mee schenden. Om dan nog maar niet te spreken van de raarste melodieën dat eerder lijken te komen uit een pop album dan van een deathcore album; dat noemt men dan de clean vocals van zanger Eddie. Mijn excuses, maar zelfs de katten buiten in het gazon zingen beter. Uiteindelijk hebben we het hier wel over de befaamde Eddie, die we kennen van de mooie tijden in All Shall Perish. Hij had de goede raad van zijn fans op moeten volgen: stay with All Shall Perish.

Je kan als zanger zeker verschillende grenzen opzoeken, maar je moet ook van jezelf beseffen als zoiets niet bij je hoort. Als een studioalbum al de valse noten niet meer kan wegwerken, dan is het tijd dat je beseft dat dit gewoon niet bij je past.

Het is niet te begrijpen dat Suicide Silence zo’n album durft uit te brengen met de eer van Mitch Lucker rond zich, want eerlijk is eerlijk, men denkt allemaal nu hetzelfde en is tevens iets dat online vaak rond gaat, Mitch Lucker draait zich om in zijn graf. Rest in Peace, Suicide Silence.

1. Doris
  2. Silence
  3. Listen