Review Fleddy Melculy @ Muziekodroom

zaterdag, 31 maart, 2018

In februari begon Fleddy Melculy aan een tournee voor het promoten van het nieuwe album 'De kerk van Melculy'. Ze namen niemand minder dan Rectum Raiders mee als support en Goe Vur In Den Otto zorgde voor een dikke afterparty. De Muziekodroom in Hasselt was deze keer the place to be.

Rectum Raiders trapt de avond op gang. De energieke band uit Amsterdam brengt muziek zoals we deze van Steel Panther gewend zijn. Zelf kennen we deze band niet zo goed dus we waren dan ook aangenaam verrast tijdens de set van Rectum Raiders. Stevige rock ’n roll nummers gemixt met snelle old school heavy metal is iets waar het publiek wel oor naar had. Toch was de sfeer in het publiek niet zo geweldig, ook al gaven de gasten op het podium het beste van zichzelf, er kwam weinig respons van het publiek wat zeer jammer was. Toen de circle pit niet op gang kwam besloten de bassist en gitarist dan ook om in het publiek te springen om deze zelf te starten, later sprongen ze ook nog even het publiek in. Nummers als Boulanger, Vasoline, Foxx en vooral Blue Balls Boogie blijven ons zeker bij. Er werd ook een cover gebracht van Satisfaction. De verschroeiende riffs vlogen ons om de oren en voor we het wisten waren we aan het einde van de set beland. Zonder twijfel een perfect voorprogramma voor Fleddy Melculy, enkel zeer spijtig dat de sfeer er nog niet inzat.

De zaal stond intussen vol voor het optreden van Fleddy Melculy. Er werd natuurlijk begonnen met Kerk. Tijdens dit optreden lag de nadruk vooral op de nummers van het nieuwe album maar natuurlijk konden de klassiekers niet ontbreken. Bij Apu van de nightshop kwam Apu op zijn kameel het podium op en we zagen af en toe een bifi roll vliegen. Er werd luidkeels meegezongen met Pinker en Brood, Geen vlees wel Vis en T-shirt van Metallica mochten niet ontbreken. De allereerste wall of duck in de Muziekodroom is ondertussen ook een feit. Een filmpje hiervan vind je hier terug. Frontman Jeroen Camerlynck bespeelt het publiek zeer goed, de humor tussen en tijdens de nummers slaat aan en het publiek kan er geen genoeg van krijgen. Een zeer uitgebreide setlist die zowel veel oude als veel nieuwe nummers bevatte die al goed gekend waren door het publiek. Een optreden vol moshpits, crowdsurfers en heavy metal deden de Muziekodroom op zijn grondvesten daveren. Een zeer geslaagd optreden om het nieuwe album te promoten. Nu is het ongeduldig wachten tot we Fleddy Melculy weer te zien krijgen op Graspop!

Na het daverende optreden van Fleddy kregen we de Mod Loud dj’s te horen die al de gekende metal klassiekers afspeelden. Enkelen hiervan kregen we later op de avond nog te horen. Er bleef nog veel volk wachten om het duo van Goe vur in den Otto aan het werk te zien. Het waren vooral de mensen dicht bij de dj stand die de sfeer levend hielden maar de Bon Jovi nummers kregen iedereen wel aan schreeuwen. Het volk dat gebleven was had hier zeker geen spijt van. Leuk om de avond mee af te sluiten.