7
Uw beoordeling: 7

Artiest: Itchy

Album: All We Know

Genre: Rock

Label: Arising Empire

Soms is het goed om de dingen niet te ver te gaan zoeken in het leven. Eenvoud kan ook in de muziek leiden tot min of meer wonderlijke schijven, die aan de ribben blijven kleven. Neem nu de Duitse formatie Itchy. Ooit begonnen als een punk rock band en uitgegroeid tot een doorsnee rock band. Ze brachten eerder dit jaar een best aanstekelijke en catchy plaat uit onder de titel All We Know. Elk van de songs zitten wel goed in elkaar. Stuck With the devil, Keep it Real , Fall Apart zorgen voor een kleine adrenalinestoot, waardoor je lekker begint te headbangen. Missie geslaagd? Niet volledig. Helaas blijven de meeste songs wat hangen binnen de middenmoot. Ondanks de best knappe refreinen, die dus enorm op de dansspieren werken, missen we toch dat iets extra power, waardoor we compleet over de streep worden getrokken.

Laten we eerst beginnen met het goede nieuws. Itchy bestaat uit muzikanten die het klappen van de zweep onder de knie hebben. Elk van de songs zitten dan ook boordevol heel hoogstaande riffs. Bovendien waren we onder de indruk van de redelijk stevige percussie. Maar alles blijft dus iets teveel binnen gezapige sferen hangen, het mocht voor ons toch wat meer avontuurlijk. Uiteraard is er niets mis aan 'binnen de lijntjes' kleuren. Een doorsnee rock publiek dat houdt van eerder commerciële rock, zal zeker zijn of haar gading vinden in deze plaat. Wie echter houdt van het stevigere gitaar, drum en vocaal werk zal vrees ik afhaken. Wegens te weinig verrassend en dat is bijzonder jammer.

Met het verstand op nul, en op voorwaarde dat je het echt niet te ver gaat zoeken, kan helpen om deze plaat alsnog wat meer te appreciëren. Itchy presenteert heel gedreven rock deuntjes, die je wel een adrenalinestoot al bezorgen. Laat u echter niet ontmoedigen, dit is gewoon een fijne rock plaat met punk rock invloeden, die de doorsnee liefhebber van fijne rock muziek zonder fransjes, zeker zal kunnen waarderen. Als je liefhebber bent van deze aanpak? Kopen dus die handel!

1. Stuck With The Devil
  2. Keep It Real
  3. Fall Apart