Review Behind Bars - All In Due Time

8.5

Artiest: Behind Bars

Album: All In Due Time

Genre: Hardcore/Metal

Label: Eigen Beheer

"De nieuw Behind Bars is Scherp, Vuil en zeer Donker!"

Onze eerste live kennismaking met Behind Bars dateert van 2021 op Peiroanfest. Sinds die overtuigende passage zijn deze Kempische jongens niet meer van onze radar verdwenen! Wij waren dan ook aangenaam verrast toen wij te horen kregen dat zij vier jaar na hun eerste volledige album (Free At Last), opnieuw een full-length album klaar hadden. Wij zetten ons dan ook schrap, voor bijna 40 minuten beenharde hardcore!

Dat Behind Bars eigenlijk niet in één hokje te steken is, wordt al snel duidelijk. Bleeding Heart neigt zelfs naar black/deathmetal tot en met de blastbeats toe! Deze blastbeats zullen trouwens nog geregeld terugkomen op “All in Due Time”. Thrash metal, deathmetal, groove metal en uiteraard pure hardcore, als je deze plaat goed beluistert, passeert het allemaal de revue! Saai wordt het hierdoor nooit op dit uitermate veelzijdige album. Wij zien ons alvast luid meebrullen met klassieker in wording No Faith of een circle pit starten op het gitwarte Doomsday! Steven Vandermosten en Andy Philips serveren enkel verschroeiende breakdowns die ongetwijfeld voor menig whiplash gaan zorgen! Vette, vuile scherpe riffs, die naadloos overgaan van hardcore naar deathmetal! De vocalen die Ian Huyskens ten berde brengt, zijn zowel opzwepend als beangstigend. Ze grijpen je bij de keel en laten je 37 minuten lang niet los! Als je deze band het label hardcore opplakt, dan die je deze band eigenlijk oneer aan! Zij zijn zoveel meer, muzikaal én vocaal!

Beresterk, loodzwaar en verschroeiend album, waar Behind bars zijn veelzijdigheid etaleert! De Kids Rhythmn 'n Blues Kaffee in Antwerpen werd afgelopen weekend vakkundig afgebroken en wij kijken alvast uit naar hun passage op Antwerp Metal fest op 27 mei, waar zij ongetwijfeld geen spaander gaan heel laten van Bouckenborgh Park! Behind Bars, gaat dat zien, want wij durven wedden dat wanneer u ze live bezig ziet, u ook overtuigd gaat zijn!

Tracklist: <in te vullen met automatische nummering. icoon "Genummerde lijst">

1. Means To An End
  2. Bleeding Heart