Review Dynazty - Final Advent

7.5

Artiest: Dynazty

Album: Final Advent

Genre: Melodic metal

Label: AFM Records

"Hoewel de situatie met de corona-pandemie er niet rooskleurig uitzag voor de muziekwereld zat Dynazty zeker niet stil. Ze brachten in 2020 al The Dark Delight uit en brengen nu Final Advent uit in 2022."

Dynazty bracht eind vorige maand een mooi album uit, genaamd Final Advent. Het is een zeer gevarieerd album. De band heeft zeer sterke kwaliteiten die ze wel kunnen verwerken in hun nummers. Het album lijkt wat invloeden te hebben van andere bands, o.a. de stevige beats van Sabaton of Rammstein, de trans-metal vibes van Amaranthe, de oriental sound van Myrath en symfonische invloeden van bands zoals Nightwish.

Dynazty zorgt zeker en vast voor een leuk album met sterke drums, maar ook prachtige en best lange gitaarriffs en -solo's. Ook Nils Molin steekt stevig van wal met zijn weergalmende stem, hoewel ik daar af en toe hoopte dat hij iets dieper en steviger in stemgeluid zou gaan, iets wat zeker voorkomt in het liedje Advent. Voor mij mocht dit zeker meermaals teruggekeerd hebben op het album. Wellicht omdat ik het hem al met verve heb horen doen bij Amaranthe. Ballades kunnen uiteraard ook niet ontbreken met zijn zangkwaliteiten. Met de zangstijl die Nils aanhoudt op het album blijft de band natuurlijk wel mooi passen binnen het genre "melodic metal", anders zou het misschien meer doorslaan naar "power metal".

Het zijn stuk voor stuk goede nummers, maar het ontbrak op één of andere manier aan cohesie tussen de nummers. Daarom was het telkens opnieuw een aanpassing om de veranderende vibe op te pikken van de verschillende nummers. Toch opnieuw weer een knappe prestatie van de Zweedse rockers.

1. Power of Will
  2. Advent
  3. Natural Born Killer