Review Emetropia - An Acoustic Endeavor

8.5

Artiest: Emetropia

Album: An Acoustic Endeavor

Genre: Symphonic Metal

Label: Eigen beheer

"Emetropia zet hun doel om menig harten te verroveren met hun prachtige muziek lustig voort! Na hun full-length album Equinox brengen ze opnieuw een EP, maar toch anders dan andere EP's, het is volledig akoestisch!"

Emetropia bracht in 2022 hun allereerste album Equinox uit. Met dit album gingen ze mee op tournee als opener voor Visions Of Atlantis. Ze hebben duidelijk de smaak van het muziek maken goed te pakken. In 2023 releasten ze namelijk An Acoustic Endeaver. Dit is een EP van net geen 15 minuten lang en de naam zegt het al, het is volledig akoestisch. Dat het akoestisch is, doet absoluut geen afbreuk aan de energie en de pracht van de songs. Het maakt het zelfs iets leuker om zowel de zang als de muziekinstrumenten iets beter van elkaar te kunnen onderscheiden tijdens het luisteren.

Het album is slechts vier nummers lang, maar gedurende de hele EP is het echt genieten van elke noot die gespeeld wordt en van elk woord dat zangeres Lisa Wallenberg zingt. Opnieuw vallen de andere bandleden af en toe in om haar bij te staan bij de zang. Bij het liedje The First Flower Blooms zingen alle leden samen en geven ze het liedje plots een superwarm gevoel. Het deed me wat denken aan het liedje Far Over The Misty Mountains Cold dat werd gespeeld in The Hobbit. Het geheel van de drum en akoestische gitaar is echt enorm catchy en zooo dansbaar. Stil zitten is heel moeilijk! Van mij mogen ze gerust deze nummers herwerken en op een full size-album plaatsen, maar misschien houden ze deze nummers toch beter zoals ze zijn, akoestisch. Op die manier hebben ze ook enkele verrassingen achter de hand om live te spelen in de toekomst.

1. A Gentle Breeze
  2. The First Flower Blooms
  3. The Old Gods - Requiem