Review Evil Invaders - Shattering Reflection

8.5

Artiest: Evil Invaders

Album: Shattering Reflection

Genre: Speed/Thrash Metal

"Faster, Louder and Ruder!"

Wie Evil Invaders niet kent, moet de laatste jaren onder een steen geleefd hebben. Onze eerste kennismaking dateert immers al van op Antwerp Metal Fest 2014! Ze bliezen ons toen van onze sokken en we voorspelden hen een fijne toekomst! Wel, hier zijn ze dan, met een vierde full-length album, Shattering Reflection! We rekenen voor de goede orde dat obscure en onvindbare demoplaatje uit 2010 niet mee.

Tien nieuwe songs die wachten om door jullie massaal ontdekt te worden! Wij geven jullie de raad dit zeker ook live te gaan ontdekken. De Evil Invaders zijn nu eenmaal een band die je live moet gezien hebben - wat zeg ik - beleefd hebben. Gesel je trommelvliezen en start een circle pit op het furieuze Sledgehammer Justice, gooi massaal je vuisten en devil’s horns in de lucht op Hissing In Crescendo en laat je door het publiek op handen dragen op het bombastische Die For Me. Of geniet gewoons op de oldschool metal balad In Deepest Black! Op dit laatste nummer etaleert Joe zijn beste en veelzijdige vocalen, chapeau! Op My World mag Max zelfs zijn stem eens ten berde brengen en ook dat is meer dan verrassend! De eerste track op het eerste album Pulses Of Pleasure vat deze band misschien het beste samen: Fast, Loud and Rude, maar het is duidelijk dat de band bij elk album nieuwe, soms volwassenere kanten van zichzelf laat ontdekken. De sky is duidelijk de limit!  Ga dit zien, ga dit beluisteren, dit maakt deel uit van het beste wat de benelux, wat zeggen we Europa, te bieden heeft op gebied van speed/thrash metal en geloof ons, deze jongens zijn nog niet aan het einde van hun Latijn!

Luistertip: Sledgehammer Justice en In Deepest Black.

1. Hissing In Crescendo
  2. Die For Me