Review Holy Moses - Invisible Queen

8

Artiest: Holy Moses

Album: Invisible Woman

Genre: Thrash Metal

Label: Fireflash Records

"Acta Fabula Est."

Na meer dan 40 jaar albums composeren en de wereld rondtoeren, valt het grote doek voor Holy Moses, de legendarische Duitse thrash pioniers die niet vies waren van experimenteren met speed, heavy en progressieve metal. Het begon allemaal met hun debuutalbum 'Queen Of Siam' in 1986 met de legendarische tracks als Necropolis, Queen Of Siam en Don’t Mess Around With The Bitch. Het heeft wel 9 jaar geduurd sinds hun laatste album 'Redefined Mayhem' dat Sabina en co met hun vaarwel album 'Invisible Queen' hun laatste ademzucht uitblazen. Hun nieuwste album wordt uitgebracht door hun nieuwe label Fireflash Records.

Wie gedacht had dat hun laatste album minder pit zou bevatten slaagt de bal mis. Sabina laat voor de laatste keer haar gekende stem bulderen door het hele album. Voeg daar nog de razendsnelle riffs aan toe die je rond de oren vliegen met de nodige melodieuze solo’s. Het album kan overweldigend en chaotisch klinken voor sommigen maar, na enkele luisterbeurten merk je dat er orde is in de chaos en dat alles uitgewerkt is tot in de puntjes. Bij Order Out Of The Chaos kom je terecht in een genadeloze tornado van melodieuze en toch strakke riffs met een solo die je meevoert over een pikzwarte regenboog op een bedje van furieuze vocals. Een muur van riffs overweldigt je als luisteraar die je in een draaikolk dwingt van snelle drums vergezelt met de krijsende vocals op Visions Of RedThe New Norm zorgt voor een meer technische track dat uitblinkt met progressieve invloeden. Alternate Reality behoort tot de meest gedenkwaardige tracks dankzij de catchy melodieën.

Invisible Queen zorgt voor een legendarische rollercoaster van 47 minuten waar Holy Moses het beste van zich laat horen met hun technische, progressieve en niet zo normale thrash dat gefusioneerd is met speed metal. Dat geeft zich weer in groove beladen gitaarpartijen, verwoestende drums, uitbundige baslijnen en furieuze solo’s. Hierbij slaagt Holy Moses in dat ze een waardig afscheid nemen. Acta fabula est.

1. Downfall Of Mankind
  2. Cult Of The Machine
  3. Order Out Of Chaos