Review Kick Me Out - No Puppets

7.5

Artiest: Kick Me Out

Album: No Puppets

Genre: Moderne Punkrock

Label: Eigen beheer

"Kick Me Out geeft je een schop onder je kont met hun EP No Puppets."

Het Utrechtse (NL) Kick Me Out brengt klassieke (pop)punkvibes en mixt dit met invloeden uit thrash metal en metalcore, waardoor moderne punk een nieuwe betekenis krijgt. Herrezen uit de as van Deadman's Switch. Oud-leden Leander van Bijnen, Fons van Wegen en Boudewijn Jansen bleven samen muziek maken. Na wat try-outs met andere muzikanten werden Nienke Schimmel en Rowan Maris gevonden en was de formatie compleet. Al snel brachten ze hun eerste single Falling From The Sky uit waarna ook Holding On als single op de wereld werd los gelaten. Kick Me Out's eerste EP, No Puppets, is een samenvoeging van deze eerste twee singles en twee nieuwe tracks.

Nu ja, nieuw? De enige echte nieuwe track op No Puppets is Say Something. Een snedige en vette track die ons terugdenken aan bands met een frontvrouw zoals we er in de jaren negentig en volle grungeperiode wel meer hebben horen passeren. Goede stevige punkrock, gekoppeld aan een refrein die in je hoofd blijft plakken gekruid met snedige gitaarriffs. Bovendien doet de strem van Nienke mij denken aan Linda Hopper van de Amerikaanse rockband Magnapop (eveneens uit die voorgenoemde periode). De volgende twee nummers zijn, zoals vroeger al vermeld, eerder uitgebrachte singles. Falling From The Sky is een explosief nummer dat agressief overkomt maar toch de eigenschap heeft om bij te blijven, mede door het direct bekende overkomende refrein.

Holding On is op dezelfde leest geschoold. Eigenlijk zouden we Kick Me Out een beetje kunnen vergelijken met The Offspring, maar dan rauwer. Laatste nummer op No Puppets is What About Us. Eén van de twee 'nieuwe' nummers maar eigenlijk is dit een cover van Pink. Een overblijfsel van hun deelname aan The Voice of Holland en mede door de positieve reactie bij hun live optredens heeft KMO besloten op deze track in hun vast repertoire op te nemen. Wat kunnen we er over vertellen. Een geslaagde rauwe en stevige versie van Pink ’s versie.

Kick Me Out staat voor moderne punk met een popkantje. Doet mij enorm denken aan de bands als Hole, Magnapop, L7,….. Zelf spiegelen ze zich liever aan bands zoals Chunk No Captain Chunk en A Day To Remenber. Luister en oordeel zelf.

1. Say Something
  2. Falling From The Sky
  3. Holding On