Review Lee Aaron - Radio On!

Artiest: Lee Aaron

Album: Radio On!

Genre: Rock

Label: AFM Records

"Metal Queen Lee Aaron zit terug op haar troon met haar nieuw album Radio On!."

De meervoudig platina bekroonde, Canadese zangeres Lee Aaron is terug met haar veertiende studioalbum, Radio On!

Twaalf gloednieuwe nummers die je uitnodigen om af te stemmen op de hartslag van je persoonlijke radio. De liedjes voor Radio Aan! zijn in één weekend geschreven. “Ik had het gekke idee, dat als we onszelf een paar dagen in een kamer zouden opsluiten en... de enige agenda was om plezier te hebben en gebruik te maken van de invloeden die ons inspireerden als tieners, zou het interessant zijn om te zien wat er gebeurde. Ik denk dat we zelfs verrast zijn onszelf!"laat de metal queen weten. De hechte muzikale connectie die groeit sinds het veelgeprezen Fire and Gasoline uit 2016 tussen Lee en haar band (drummer John Cody, bassist Dave Reimer en gitarist Sean Kelly) resulteerde in een heel album.

Thema's die op het album aan bod komen zijn onder meer: ​​sterfelijkheid (Radio On, Twenty One), materialisme (Devil's Gold), bevestiging (Vampin’) verslaving (Wasted), liefde (Cmon, Had Me At Hello) en de samenleving (Soul Breaker, Russian Doll). Verwacht geen metaltracks zoals haar albums uit de jaren tachtig (Metal Queen en Call Of The Wild) maar stevige garage rock met een vleugje classic rock. Doorspek met een aroma van jazz en blues (een overblijfsel van vervlogen tijden).

Stevige garage rock met een zuivere stem die aanzet meer en zoals de titel van het album aangeeft, radiogevoelige liedjes die vlot overkomen. Cmon is de track die het album voorafliep en is geen slechte keuze om het album te promoten. Een ietwat pop country achtige track die direct goed in het gehoor ligt met een meezingbaar refrein. Iets wat ook kan geldt voor de titeltrack. Uiteraard staan er ook stevigere tracks op Radio On. Vampin’, Soul Breaker,Mama Don’t Remember en Soho  Crawl zijn met hun snediger gitaarwerk echt wel pareltjes die menig metalfan gaan kunnen bekoren.

Great Big Love is misschien het nummer die het moeilijkst binnenkomt. Het heeft een rare opbouw en klinkt daarom ontoegankelijker. Had Me At Hello heeft dezelfde opbouw maar is al iets radiovriendelijker. Wasted en afsluiter Twenty One zijn twee zoeterige ballades waar de mooie en prachtige engelenstem van Lee  Aaron volledig tot haar recht komt.

Haar comeback album, Fire and Gasoline, was een schot in de roos, en het bewijs dat Lee Aaron nog altijd de naam metal queen op haar naam mag schrijven. Radio On! bevestigt dit gegeven alleen maar.

1. Vampin'
  2. Soul Breaker