Review Of Mice & Men - Timeless

8

Artiest: Of Mice & Men

Album: Timeless (EP)

Genre: Metalcore

Label: Sharptone Records

"Het debuut van de band bij Sharptone Records werd een drieluik van EP's, kwestie van je nuttig bezig te houden tijdens de irritante covid-lockdown. Timeless was de eerste in de trilogy die later het album Echo zullen vormen."

In volle covid-lockdown hadden vele bands niet de energie of mogelijkheden om samen volledige albums op te nemen. Vaak werden nummers geschreven en gerepeteerd via zoom-meetings. EP's kunnen dan zeker een welgekomen oplossing zijn voor naar nieuwe muziek hunkerende fans. Zo ook bij Of Mice & Men, die net onder de vleugels van Sharptone Records kwamen en zich toch stilaan tot de betere metalcore bands mogen rekenen. Die positie zetten ze zeker in de verf met deze aangename EP Timeless. Deze EP werd het eerste luik van een trilogy aan EP's die later het album Echo vormen.

We moeten het op deze EP wel stellen met enkel drie tracks, meer maxi-single dan EP als u het mij vraagt maar soit, we klagen niet maar stoppen de oortjes in en draaien het volume alvast wat hoger.

De zweverige intro van openingstrack barst al snel open en en tovert met een lekkere riff al een glimlach op het gezicht. Timeless is een lekkere opener die direct de juiste toon weet te zetten. Aaron Pauley bewijst nog maar eens dat hij zowel harsh en clean vocals perfect weet te bundelen en combineren. Voor sommigen zal het misschien allemaal wat te gelikt en te mainstream klinken maar it still packs a punch zoals we het op z'n Engels zouden zeggen.

Meer van dat lekkers op Obsolete, die openingsriff en drums zijn om duimen en vingers van af te likken. Het is wel moeilijk typen zo hevig headbangend. Zet deze track in een 'try not to headbang challenge' en wij falen sowieso. Sharptone Records weet al jaren de beste metalcore bands onderdak te bieden en het debuut van Of Mice & Men op dit label is alweer een voltreffer.

We zijn supersnel aan de laatste track aangekomen. Het enige minpunt aan deze EP is dan ook dat hij te kort is. Met afsluiter Anchor gaat de band de rustigere/softere toer op al ontbreken de screams niet hoor. Ze laten op deze manier horen dat een rustigere track ook hard uit de hoek kan komen. Hallo circle pits met oplichtende smartphonelichtjes.

1. Timeless
  2. Obsolete
  3. Anchor