Review Mordkaul - Feeding The Beast - Part 1

8.5

Artiest: Mordkaul

Album: Feeding The Machine - Part 1

Genre: Death Metal

Label: Necktwister

"Heavy, brutaal en smaakt gewoon naar meer."

De Belgische band Mordkaul brengt een laat valentijnscadeau met Feeding The Machine – Part 1. Dus dit wil zeggen dat later dit jaar er nog een deel zal komen. Na het te hebben beluisterd, smaakt het ook gewoon naar meer. De band kende al een mooi succes van hun eerste album 'Dress Code: Blood' en dat hoor je ook hier. Met de nieuwste aanwinst van Stefan Segers (Dyscordia) brengt de band vijf zware, brutale en krachtige nummers. Goed voor zo een twintigtal minuten luistergenot.

Crown Of Worms is het openingsnummer. Een korte opbouw met heerlijke drumrolls om dan direct in het nummer vliegen, verwelkomt met een prachtige schreeuw vliegen alle remmen los. De vlotte overgangen in het lied zorgen dat het een erg aangenaam iets is om naar te luisteren. De toon wordt niet echt verder gezet in het volgende lied. Integendeel, In Dead Eyes is brutaler maar toch op een iets lager tempo. Het voelt harder aankomen met de gitaarriffs die door merg en been gaan. Een iets duister pareltje van een nummer.

Bij het volgende lied, Welcome To The Sixth Stage Of Grief, gaan we lichtjes gaan temporiseren. Een heerlijk tempo dat wordt benadrukt door het fantastische drumgeroffel en gitaarlijnen. Voeg daar dan het zalige geschreeuw aan toe van zanger Tommy en men verkrijgt naar eigen mening de beste song van het album te horen. For I Am Machine is dan ook weer aan de brutale kant genomen. Heerlijk tempo waarbij je hoofd niet kan stilhouden. Afsluiten doen we dan met The Beast Of Dread. Een heerlijke afsluiter met zware gitaarriffs, waarbij je jezelf betrapt mee te brullen.

De invloeden van de 90’ deathmetal zijn zeker hier en daar te horen in het album maar de band heeft een prachtig stukje muziekwerk neergelegd. Bruut, krachtig en prachtige uitvoering van de technische kwaliteiten van het album. Een echte aanrader van fan van At The Gates, Morbid Angel, Death, Dark Tranquility.

1. Crown Of Worms
  2. In Dead Eyes
  3. Welcome To The Sixth Stage Of Grief