Review Radkey - Delicious Rock Noise

Nog geen stemmen

Artiest: Radkey

Album: Delicious Rock Noise

Genre: Garage punk

Label: Another century

Score: 87/100

Wat kan er gezegd worden van het debuut album van Radkey? Simpelweg dat het een van de beste rock albums is die de laatste jaren is uitgebracht. Radkey is een band opgericht door de  broers Radke Dee (vocals/gitaar), Isaiah (bass) en Solomon (drums). De naam van de band is het een woordspeling op hun achternaam en betekent de key to radness . Iedereen die ze op Pukkelpop 2015 aan het werk heeft gezien keek al reikhalzend uit naar dit album genaamd 'Delicious Rock Noise'. De jongens wilden een plaat maken die teruggreep naar de essentie van de rock and roll. En dat is hen perfect gelukt. Het eerste nummer is Dark Black Make Up. Als je hier naar luistert valt het al direct op waar ze hun invloed gehaald hebben. Bij niemand minder dan de Misfits en de zang van Danzig. De lyrics en riffs trekken je direct hun album in en doen je verlangen naar meer! Het is dan ook geen verrassing dat dit hun debuutnummer is geworden voor de radiostations. Ook hierna blijft het een heerlijk up tempo album. Waar de andere invloeden van The Ramones, Weezer en Nirvana goed gemixt worden tot een prachtig geheel. Eens we halverwege zijn is er het nummer Hunger Pain. Wat een beetje het tempo naar onder haalt doordat dit meer een ballad is. Maar de tekst maakt dit dan weer meer dan goed en eerlijk gezegd, na al de vorige nummers is een pauze wel even welkom.

Want eens Song of Solomon losbarst, wordt het weeral moeilijk om stil te blijven zitten. Eigenlijk is het niet te geloven dat deze jongens die nog maar net 20 zijn zo een goede rock maken. Als je niet beter wist zou je denken dat ze al jaren in het vak zitten. Het nummer Marvel is een cover van de post grunge band The Lemons. Maar eerlijk gezegd na deze uitvoering kunnen The Lemons beter Radkey coveren want deze versie is way better. Afsluiten doet het album met de theme song van de Teen Titans. En daar wordt direct duidelijk dat we echt nog met tieners te maken hebben. Die duidelijk als hobby gaan skaten, pizza eten, comics lezen en videogames spelen. En 9/10 ook nog eens papa zijn platen collectie geplunderd hebben.

1. Dark Black Make Up
  2. Romance Down
  3. Love Spills