Review Temptations For The Weak - Fallen From The Stars

Artiest: Temptations For The Weak

Album: Fallen From The Stars

Genre: Metalcore

Label: Necktwister

"Een absolute banger van een album, bereid je voor op non-stop headbangen!!"

Temptations For The Weak, de Antwerpse band die ondertussen al een gevestigde waarde is in de Belgische metalscene, brachten hun nieuwste album uit: Fallen From The Stars.

Een absoluut luistergenot waarbij men kan genieten van acht fantastische nummers waarbij het headbangen niet te stoppen is. Uit eigen ervaring brengt de band altijd een fantastische live performance maar bij het luisteren van het album voelt men diezelfde energie en sfeer terugkomen. De band brengt met Fallen To The Stars weer een prachtige vertoning van klank en sfeer naar je oren. Wat ooit beschreven was als een kruising tussen Trivium, Killswitch Engage en Machine Head. Bereid je dus maar voor om circlepit te vormen in je eigen woonkamer.

Het eerste nummer Tear It Down begint met een rustige gitaartoon. Vervolgens bouwt het nummer op tot het opeens ontploft, brutaal en krachtig. Het ritmische drumspel, de trashy gitaarriffs en het weergaloze gebrul van zanger Jadran vormen een uniek maar prachtig samenspel dat zich uit naar een fantastisch nummer. Kortom een fantastische opener van het album. In Between zet de krachtige en brutale tonen verder. Het geschreeuw wordt af en toe afgewisseld met clean vocals, gebracht door Djoni Tregub en brengt het lied aangenaam naar de oren toe. Vocaal worden we dus goed verwend.

In Falling From The Stars blijven we in het thema van fantastische openingsmomenten. Ritmische drums fantastisch gebracht door Timo Opdebeeck waarbij men zelfs niet eens je eigen armen en  benen kunt stilhouden. Vergezeld door fantastische gitaarriffs is het één van de beste nummers van het album. Become You begint zachter, vergezeld door meer clean gezang en zorgt voor een iets rustiger nummer op het album. Eventjes een adempauze. De eerste twee minuten toch want daarna word je verrast met een kleine overschakeling in tempo om je terug in het zadel te zetten. I Am begint dan weer zoals elk goed lied begint. Thrashy riff met opbouwende drums, zalig! Pigs To The Slaughter is spijtig genoeg de laatste song op het album. Een mooie afsluiter maar dat wil niet zeggen dat je daarna nog eens op repeat kunt drukken. Eindeloos luistergenot.

Om een lang verhaal kort te houden, gaat men zich zeker niet vervelen met dit album. Puur luisterplezier keer op keer. Temptations For The Weak hebben het al ver gebracht maar dit is nog maar het begin. Zeker een band om in de gaten te blijven houden. Falling From The Stars kwam uit op 12 november 2022 via het label Necktwister.

1. Tear It Down
  2. In Between
  3. Falling From The Stars