Review World War Me - World War Me

5
Uw beoordeling: 5

Artiest: World War Me

Album: World War Me

Genre: Rock

Label: Sharptone Records

Sharptone Records weet zich meer en meer te profileren als hét metalcore label bij uitstek. Met bands als Miss May I, We Came As Romans en While She Sleeps onder de vleugels toch niet de minste binnen het genre. Maar ook hardcore en punk vinden hun weg binnen dit label.

Zoals hoorbaar op het debuut van World War Me één van de nieuwste aanwinsten van het label. De band is sinds 2015 bezig aan dit debuut en liet al enkele singles op de wereld los, zoals hun eerste 'Fire And Flames'. Eind juni 2016 kwam tweede single 'War Zone' en de bekendmaking dat ze onderdak hadden gevonden bij het groeiende Sharptone Records.

Al van bij de eerste noten springt de poppunk er bovenuit. The Good Enough heeft de eer dit debuut te openen en de luisteraar klaar te stomen voor wat komen gaat. De poppy klinkende punk heeft een heuse emo-rock injectie gekregen. Het klinkt allemaal wel erg als Blink-182 meets My Chemical Romance. Niet echt iets om helemaal wild van te worden maar laten we de band nog niet afschrijven na het eerste nummer.

Tatatatrataa blahblahblah of zoiets galmt door de speakers als Don't Hold Your Breath wordt ingezet. De vocals van Stephen Krypel, blijven wat geforceerd klinken met het met moeite uitgeperste hese stemgeluid dat nummers als Mr. Misery en Ache For Agony niet datgene geven waar op gewacht wordt. Break A Leg is het eerste nummer dat hier toch ietwat teweegbrengt, maar dan vooral instrumentaal i.p.v. het verwachtte en nodige vocale.

De intro drums op Escape doen het beste verhopen maar algauw draait het toch weer eerder op een teleurstelling uit. Eerste single Fire And Flames is dan aan de beurt en het best te begrijpen waarom deze werd gekozen als eerste release. Best wel een aanstekelijk nummer maar helaas blijft het op een full album allemaal wat eentonig klinken. Het blijven allemaal simpele emo punkrock nummertjes. That's So Yesterday is daar geen uitzondering op en als titel best wel toepasselijk al zal dit door de fans van het genre wel worden tegengesproken. De cello's op tweede single War Zone zijn al een stap in de goede richting om de sleur te doorbreken en ook Live With Ourselves kan ietwat verrassen met de wat dynamischere sound. From The Fear en World War Me kunnen niet inlossen wat je van de titels zou kunnen verwachten en stellen teleur toch zoals het merendeel van het album. Ik blijf wat op mijn honger zitten en ben eigenlijk blij dat met Color Me Sick er een einde gekomen is aan dit album.

1. The Good Enough
  2. Don't Hold Your Breath
  3. Mr. Misery