Review Lokerse Feesten - Dag 7

Deze avond was er eentje waar velen naar uitkeken. Met al de commotie die rond de persoon Morrissey was ontstaan zou men haast vergeten waar het echt om draait. De muziek en daar gaat het toch om ten slotte.

Balthazar was zo een van die groepen die vele mensen me peroonlijk al veel hadden aangeraden. Puur muzikaal was het dan ook lekker meespelend en de band beschikt over een geweldige zanger. Heel bewegelijke bandleden ook, door de regen was er niet echt veel volk komen opdagen in eerste instantie, het ging zowaar nog harder regenen. Aan de hoge verwachtingen hebben ze echter niet echt voldaan, het eerste kwartier a half uur was het lekker mee dijnen en muzikaal heeft het wel iets, maar het kan me toch niet heel de tijd echt blijven boeien. Een beetje teveel op dezelfe lijn om een uur lang de aandacht te houden. Nee, Balthazar kon met nog niet geheel overtuigen, maar ze hebben een zeker potentieel. Dus wie weet een andere keer veranderen we wel van gedacht. Een gewoon leuk optreden, heel leuk maar niet de 'top' dat we er hadden van verwacht

Lag het aan de locatie of aan het publiek? Ik had de indruk dat veel mensen gewoon een babbeltje kwamen doen in plaats van te genieten van het concert van Morrissey, althans toch rond de PA. Volledig vooraan zal het wel anders zijn geweest. Het is een beetje jammer want dan gaat de 'magie' van dit optreden een beetje verloren. Morrissey moet het nu eenmaal hebben van zijn heel diep gaande teksten en zijn prachtige stem die je in vervoering brengen. Met een mooie combinatie van covers, solo-songs en The Smiths songs deed hij zijn uiterste best en slaagde daar toch gedeeldelijk in. Een top-concertje zoals ik had verwacht is deze ook niet echt geworden. Maar dat lag dus niet alleen aan de man zelf maar een deel aan het publiek wat verder van het podium die er een uurtje de laatste roddels kwam vertellen, dit is bij zulke 'intense' optredens een beetje nefast. Puur muzikaal was het dan weer genieten. De variatie van de songs zorgden daarvoor. Alleen een beetje jammer dat hij niet terug kwam voor die 'ultieme kers op de taart', een bisnummer.

Een optreden om in te kaderen zoals ik had gehoopt? nee dat net niet, maar een slecht optreden van Morrissey heb ik nog nooit gezien. Misschien de volgende keer dan toch volledig vooraan schuiven?

Niet de TOP-avond waar we op hadden gehoopt, maar toch twee concerten die we mogen zien als goed tot heel goed.

De setlist :