Review Phil Campbell And The Bastard Sons @ Muziekodroom

vrijdag, 2 maart, 2018

Gisteren speelde Phil Campbell and The Bastard Sons in Muziekodroom in Hasselt. Wij waren er bij en het verslag kan je hier lezen.

Het is een eer, maar toch ook een moeilijke taak, het publiek klaarstomen voor Phil Campbell en zijn bastaardzonen. Hedonist stond gisteren voor deze opdracht in de Muziekodroom in Hasselt en bracht het er goed van af. Veel publiek was er ook nog niet om op te warmen. Velen stonden vermoedelijk nog ergens in de file door de sneeuw, of hebben hierdoor het optreden gelaten voor wat het was. Zeker tijdens Hedonist was er nog niet veel volk in de zaal, maar dat maakte de drie heren niet veel uit. Vol energie, met hun zware riffs en jagende drum speelden ze het aanwezige publiek het weekend in.

En na het verpletterende Hedonist was het tijd voor Phil Campbell and The Bastard Sons. De sympathieke gitarist betrad het podium met zijn zonen, en hun zanger Neil Starr, en begon met het energieke Big Mouth. Het eerste nummer van hun EP die vorig jaar uit kwam. De sfeer zat er meteen in en vanuit het publiek werd er enthousiast gereageerd, met uiteraard het meeste enthousiasme richting Phil Campbell. Deze kauwgom-kauwende rocklegende blijft zijn rustige zelve en geniet nog steeds overduidelijk van het optreden.

Wat opvalt is dat het publiek het werk van Phil en zijn zonen goed ontvangt, maar toch nog steeds hongerig is naar een goede Motörhead cover. En deze passeren uiteraard ook de revue. Ace Of Spades, Born To Raise Hell en Going To Brazil, om er enkele te noemen. Verder spelen ze ook hun strakke cover van R.A.M.O.N.E.S. wat voor zij die het niet kennen een nummer is van de Ramones. En overigens ook een nummer dat Motörhead op regelmatige basis live de revue liet passeren. Heroes, het nummer van David Bowie, en Silver Machine, dat Lemmy in zijn Hawkwind-tijdperk schreef, ontbraken ook niet in de setlist en konden op een enthousiaste bijval vanuit het publiek rekenen.

Phil Campbell en zijn vierkoppige band leverde een goed staaltje rock & roll op een ondergesneeuwde avond. Ze weten live ook te overtuigen met hun nieuw album en brachten een energiek optreden waar het genot vanaf spatte. En het publiek wist dit zeker te appreciëren.

Setlist Hedonist:

• Dirtscraper
  • I, Hedonist